Poštovane učiteljice i učitelji,
u skladu s vašim interesom za teme na Mentorskom danu i vašim prijedlozima vezanim za njih osmislili smo posebna izdanja našega edukacijskog maratona.
Na ovoj stranici možete pogledati snimke osam odabranih tema posebnog izdanja Mentorskog dana održanog u utorak 19. studenog.
Potvrda o sudjelovanju bila je dostupna za preuzimanje na ovoj stranici od 19. studenoga u 17 sati do 20. studenoga u 12 sati.
PODRŠKA KOJOJ ZNATE IME
Vrednovanje u nastavi likovne kulture
Marija Božek Hereout
Predavačica će tijekom predavanja pokazati na koje načine odrediti kriterije vrednovanja u nastavi likovne kulture, tijek od ishoda do elemenata vrednovanja.
Prijedloge i načine određivanja elemenata vrednovanja prikazat će na konkretnim primjerima nastavnog sata te ih predstaviti kao proces u kojemu osim učitelja sudjeluju i učenici. Saznajte kako provoditi analizu likovnih radova te načine za opisno i brojčano vrednovanje likovnog rada.
ŠKOLSKA KNJIGA ZA VAS
ADHD – mnogo više od teškoće s mirnim sjedenjem ili pozornošću
Martina Hautman Matijaš
Kad pomislimo na učenika s ADHD-om, uglavnom ispred sebe vidimo malog, živahnog dječaka koji ometa tijek nastave. No, ADHD je mnogo više od nemirnog sjedenja. ADHD je najčešći neurorazvojni poremećaj koji se pojavljuje u tri tipa i ne pogađa samo dječake niti nestaje u pubertetu. Učitelji će dobiti smjernice za rad i primjere dobre prakse iz osobnog iskustva.
HRVATSKI JEZIK
Kako pristupiti vrednovanju lektire
Lukrecija Ujdur
Kako učenici danas doživljavaju lektiru i kako pristupiti nastavi lektire da bi ih se potaknulo na čitanje cjelovitih književnih djela? U primjeru dobre prakse bit će izložen i prijedlog vrednovanja lektire.
MATEMATIKA
Suvremen pristup dodatnoj nastavi matematike
Anita Dragičević
Učiteljima/učiteljicama bit će prikazani primjeri različitih tipova zadataka (labirinti, sudoku, piktogrami, tablice, magični kvadrati, zadatci prostorne i vizualne percepcije, problemski zadatci…) koji će im pomoći u planiranju i provedbi istraživački i problemski orijentirane dodatne nastave matematike.
PRIRODA I DRUŠTVO
Istraživačko učenje – upotreba radnog pribora i materijala iz kutije za prirodu i društvo od 1. do 4. razreda
Monika Mužar Kos
Kako možete upotrijebiti radni pribor i materijal iz kutije za prirodu i društvo od 1. do 4. razreda? Istraživačko je učenje najprimjereniji oblik nastave koji omogućuje korištenje sadržajem iz kutija. U predavanju ćete dobiti podrobne informacije o tome u kojim nastavnim jedinicama preporučujemo korištenje pojedinim priborom i materijalom.
TEHNIČKA PODRŠKA
Digitalni alati – Notion, Wizer i Plickers
Lucija Velagić
Osnovno upoznavanje s besplatnim digitalnim alatima za organiziranje, bilježenje, provjeravanje i
sistematiziranje znanja. Digitalni alati koji će biti predstavljeni jesu Notion, Wizer i Plickers.
VELIKI ODMOR
Igra u učionici, samostalna igra, tiha igra
Martina Nemet
U praksi, posebice u produženom boravku, često je veliki izazov uspostaviti potreban sklad u učionici dok jedni učenici još pišu zadaću, a drugi su slobodni jer su završili s obvezama.
Što s onim učenicima koji se ne mogu samostalno u tišini poigrati dok se učitelj/učiteljica bavi onima koji trebaju pomoć u učenju? Zašto je samostalna igra važna za djetetov razvoj? Ovo predavanje nudi analizu, plan rada i mnoštvo prijedloga aktivnosti za takve situacije.
CRTICE IZ UČIONICE
Osnaživanjem socioemocionalnih vještina do mentalnog zdravlja – Prepoznavanje i izražavanje emocija
Jelena Čeko, Katarina Vrtarić
Premda su sva djeca različita i na različit način doživljavaju događaje i ljude koji ih okružuju, važno je u njih osvijestiti da su njihova ponašanja povezana s time kako se osjećaju. Izražavanje emocija u komunikaciji s učiteljima, ali i učenicima, međusobno utječe na učenje i disciplinu u razredu. Da bi se osnažile socioemocionalne vještine učenika – vježbala samoregulacija, jačalo samopouzdanje, poticala empatija, probudila samosvijest, prepoznale emocije – u razredu je proveden projekt o prepoznavanju i izražavanju emocija.