PODRŠKA KOJOJ ZNATE IME

Rješavanje izazova ESEP platforme za nova eTwinning iskustva

Marko Brajković

Predavanje će analizirati trenutne probleme koji postoje na ESEP platformi, novom domu eTwinninga. Prikazat će se mogućnosti rada u projektnom TwinSpaceu kao i osnovne funkcije novog sučelja. Polaznici će biti potaknuti na korištenje nove platforme unatoč izazovima koji trenutno postoje i dobit će odgovore na najčešće postavljana pitanja.

ŠKOLSKA KNJIGA ZA VAS

Suradnja s roditeljima

Romana Brajković

Tijekom predavanja bit će predstavljeni uobičajeni oblici suradnje s roditeljima. Govorit će se o tome što suradnja s roditeljima podrazumijeva, koji su mogući izvori sukoba učitelja i roditelja, a izložit će se i konkretni prijedlozi učiteljima – što mogu učiniti kako bi se ostvarila kvalitetna suradnja.

HRVATSKI JEZIK

Dominantnost lijeve ruke u svakodnevici osnovnoškolaca

Gabrijela Baltić

Dominantno korištenje jedne strane tijela naspram druge rezultira desnorukošću ili ljevorukošću. Oko 90 % populacije dominantno upotrebljava desnu ruku, dok lijevu upotrebljava oko 10 %. Taj nesrazmjer rezultat je razvoja mozga, genskog utjecaja te kulturnih čimbenika. Hoće li dijete biti ljevoruko možemo utvrditi spontanim promatranjem, a možemo provesti i mali test lateralizacije. Kada prepoznamo da je dijete ljevak, tu osobinu treba prihvatiti i ni slučajno ne primoravati dijete da se služi desnom rukom kao dominantnom. Budući da na deset dešnjaka dolazi jedan ljevak, u svakom se razredu može nalaziti barem dvoje ljevorukih učenika, stoga osobe koje rade s djecom mogu pomoći ljevorukoj djeci olakšati prilagođavanje na svijet dešnjaka.

MATEMATIKA

Smislenost matematičkih zadataka

Irena Mišurac

Trebaju li matematički zadatci biti što kraći? Što je važnije, sadržaj zadatka ili postupak rješavanja? Čemu u zadatcima služi odgovor riječima? Upravo odgovori na ta pitanja bitna su odrednica suvremenoga matematičkog obrazovanja okrenutoga razvijanju procesa od kojih je jedan i povezivanje matematike sa svakidašnjim životom. Želimo li razviti matematički pismene učenike, nužno je pridavati veliku važnost i pozornost osmišljavanju matematičkih zadataka, posebice onih tekstualnih iz kojih učenici sami moraju odrediti poznate i nepoznate veličine.

PRIRODA I DRUŠTVO

Jednostavna digitalna rješenja kao istraživački pristup u nastavi prirode i društva

Nevena Petrović

Primjerima iz prakse prikazat će se sadržaji prirode i društva u kojima učenici kroz jednostavne alate istražuju, prikazuju i stvaraju obrazovne sadržaje. Tijekom predavanja saznajte kako s pomoću izrade qr kodova istražiti zanimljivosti vezane uz ljudsko tijelo, kako s pomoću digitalnih alata povezati prirodna obilježja Republike Hrvatske te kako istraživati povijesne sadržaje kroz vizualne predloške u obliku stripa.

TEHNIČKA PODRŠKA

Smib i Smiboigrice

Petrunjela Krajačić

Svakog mjeseca učenici nižih razreda s nestrpljenjem očekuju novi broj edukativno-zabavnog časopisa Smib. Najnoviji je Smibov dodatak aplikacija SMIB igre. Aplikacija je nastala kao dopuna sadržaju u časopisu. Poticajne interaktivne igre sadržajno i tematski prate Smib, a učenje čine lakšim i zanimljivijim. Potiču djecu na logično razmišljanje, pomažu im u usvajanju prostornih odnosa, novih pojmova, lakšem učenju abecede, razvijanju pamćenja. Korisne su i za vježbanje koncentracije, strpljivosti i upornosti te razvijanje vizualne percepcije i koordinaciju ruke i oka.

VELIKI ODMOR

Je li kuhanje znanost ili vještina?

Goran Bukan Breberić

Kuhanje se smatra „umijećem”, a sastoji se od niza procedura i postupaka kojih su se kuhari stoljećima slijepo držali. Međutim, mnoga su od tih „pravila” nejasna i sputavaju kreativnost. Znanost i logika pokazuju nam da su mnogi običaji pogrešni, a zahvaljujući znanosti možemo cijeniti čudesa koja svakoga dana viđamo u kuhinji. Kad više nisu sputani pravilima recepata, kuhari mogu eksperimentirati i, kad smišljaju jela, osloniti se na znanost u kuhinji.

CRTICE IZ UČIONICE

Darovitost – što i kako u redovnom razredu

Ivančica Tajsl Dragičević

U razredu jedan je učenik drukčiji od drugih. Je li to darovito dijete? Njegovi su interesi specifični. Darovita su djeca ona koja se počnu rano koristiti širokim rječnikom, spretna su u uporabi fraza, imaju veliku sposobnost koncentracije i pokazuju zanimanja za specifične teme. Takvoj djeci potrebno je posvetiti mnogo pozornosti i dati im mogućnost za razvoj njihovih sposobnosti. Ovim izlaganjem predavačica će prikazati kako je prepoznala darovito dijete u razredu i kako ga podupire.