9.00 – MATEMATIKA 

Matematičke aktivnosti u razrednim projektim

Vesna Petrušić

U predavanju će biti predstavljena dva primjera dobre prakse kojima se želi pokazati kako svaki učitelj može nadograditi svoje ideje prema prijedlozima i primjerima iz udžbeničkih kompleta Moj sretni broj 2 i 3, a u skladu s ciljevima razrednog projekta, te sposobnostima i interesima učenika. Bit će prikazane sve etape provedbe istraživačkog rada: postavljanje problemskog pitanja / pretpostavke, prikupljanje, obrada i analiza podataka, predstavljanje rezultata rada i refleksija. Učenici su motivirani za rješavanje matematičkih projektnih zadataka, osobito ako se tiču tema iz njihove svakodnevice, jer im se pruža mogućnost primjene prethodno stečenih znanja i vještina ne samo iz matematike već i iz više područja učenja.

 10.00 – ŠKOLSKA KNJIGA ZA VAS

Poticanje empatije kroz književnost

Nataša Jukić

Predavanje o empatiji ima oslonac u književnosti kao izvrsnom poligonu na kojem kroz igru i edukaciju možemo potaknuti razgovor s djecom oko ove za njih pomalo škakljive i neshvatljive teme. Tema je široka i povlači za sobom mnoga pitanja. Djeci nižih razreda osnovne škole kroz kreativnost, zajedničke projekte, ali ponajprije kroz mudro konstruirane priče stvaramo prostor za lakše poimanje i drukčije shvaćanje onoga s čim se suočavaju. Književnost je često utjeha i melem za stvarnost – kao podrška, razumijevanje i neopterećeno poistovjećivanje s likovima kako bi se osnažili i ukazali na konkretnu temu. Alarmantan je izostanak empatije u društvu. Možda je utopistički vjerovati da će književnost spasiti svijet, ali odnekud moramo krenuti. 

 11.00 – PRIRODA I DRUŠTVO 

Kako planirati rad s učenikom nerazvijena govora?

Anita Lovrić

Tijekom predavanja sudionici će se upoznati s izradom redovnog programa uz prilagodbu za sve nastavne predmete. Na konkretnim primjerima iz prakse pokazat će se materijali s pomoću kojih učenik može djelomično samostalno raditi. Istaknut će se važnost suradnje s pomoćnikom u nastavi, ali i upoznati s izazovom vrednovanja učenika s takvim teškoćama.

 12.00 – VELIKI ODMOR 

Sigurnost na internetu u izvannastavnoj aktivnosti

Monika Zrakić

U predavanju će biti definirani glavni pojmovi u području poučavanja sigurnog korištenja interneta. Bit će objašnjeni afiniteti interesa za navedenu temu, istaknuta njezina važnost u suvremenoj školi i predstavljeni međunarodni i nacionalni projekti u koje su učenici aktivno uključeni. U zadnjem dijelu predavanja predavačica će se osvrnuti na provedene aktivnosti, prikazati ih i naglasiti odgojnu ulogu škole u zaštiti djece i mladih u online svijetu.

 13.00 – CRTICE IZ UČIONICE 

Mali udio, ali veliki značaj filma u nastavi hrvatskog jezika

Diana Prevolnik

U predavanju će se govoriti o filmu kao sadržaju u nastavi hrvatskoga jezika, što znači da je u fokusu poučavanja prepoznati kako film pripovijeda (filmska izražajna sredstva) te razvijanje zanimanja, estetskog iskustva i kritičnosti za vizualnu, filmsku i medijsku umjetnost i izražavanje. Uz uporište u Kurikulumu prezentirat će se primjeri interpretacija nekih filmova namijenjenih učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole, kao i primjeri/prijedlozi vrednovanja.

 14.00 – TEHNIČKA PODRŠKA

Poduzetništvo u osnovnoškolskom obrazovanju

Snježana Hranić

Predavanje Poduzetništvo u osnovnoškolskom obrazovanju naglašava važnost razvoja poduzetničkih vještina kod djece od najranije dobi. Kroz analizu primjera dobre prakse i školskih projekata, naglašava se kako se poduzetnički duh može poticati u svakodnevnoj nastavi. Predavanje pruža uvid u prilike i izazove s kojima se susreće integracija poduzetništva u osnovne škole.

 15.00 – HRVATSKI JEZIK 

Igrokazi kao izvor pozitivne komunikacije i radosti školskim klupama

Ljerka Pukec

Igrokazi predstavljeni djeci kroz oči lutke oplemenjeni glazbom, plesom i pokretom donose maštovite dane pune radosti u svijet djeteta. Putem dramskog izraza djeca razvijaju govorno-jezične sposobnosti uvježbavajući ih kroz lutkarske i scenske igre, spontano proširuju svoj vokabular i verbalno jasno iskazuju svoje želje, potrebe, emocije i iskustva. Igre lutkom mogu potaknuti zanimanje za različite aktivnosti: boje, dani u tjednu, brojevi, planeti, biljke, životinje, voće, povrće, emocije, bonton, sličnosti i razlike… Scenski izraz donosi djeci maštovito putovanje stazama djetinjstva. To je prilika da na različite načine, verbalno i neverbalno, komuniciraju, da iznesu svoja razmišljanja, osjećaje i načine razumijevanja.

 16.00 – PODRŠKA KOJOJ ZNATE IME 

Socijalno i emocionalno učenje

Tomislav Magdić

Ovo je predavanje o psihološkoj dobrobiti učitelja i djece. Upoznat ćete se s aktivnostima za provjeru i održavanje emotivne dobrobiti djece te vas kao učitelja/učiteljice. Saznat ćete kojim aktivnostima razvijati samosvijest kod djece i roditelja. Izradit ćete alat za emocionalnu prvu pomoć. Upoznat ćete tehnike kontrole stresa te kako se nositi s negativnim mislima. Zahvalnost, pozitivan samogovor, afirmacije, aktivno slušanje, krug moje kontrole – dio su ove teme. Dobit ćete odgovore na pitanja: Koja je razlika između otvorenog i zaključanog uma? Kako odgovoriti na kritike i verbalni napad? Kako se nositi sa zahtjevnim osobama? Predavanje će vas potaknuti da osvijestite ili osmislite svoje ciljeve, da zamislite projekciju budućeg sebe (kakva osoba želim postati). Potaknut će vas da se usudite biti to što jeste.