Poštovane učiteljice i učitelji,
u skladu s vašim interesom za teme na Mentorskom danu i vašim prijedlozima vezanim za njih osmislili smo posebna izdanja našega edukacijskog maratona.
Na ovoj stranici možete pogledati snimke osam odabranih tema posebnog izdanja Mentorskog dana održanog u utorak, 11. studenoga od 9 do 17 sati.
Potvrda o sudjelovanju bila je dostupna za preuzimanje na ovoj stranici do 12. studenog u 12 sati.
PODRŠKA KOJOJ ZNATE IME
Akademska dosada kod učenika u osnovnoj školi
dr.sc.Marijana Dragoslavić
Dosada je tiha emocija koja je u kontekstu škole rijetko istraživana, a iznimno važna.
Utječe na motivaciju, ishode učenja i različita ponašanja učenika te predstavlja vrlo značajan čimbenik u obrazovnom procesu.
U ovom ćemo se predavanju posvetiti njezinim obilježjima, uzrocima i mogućim posljedicama pojave dosade.
ŠKOLSKA KNJIGA ZA VAS
Mjesec studeni u Školskoj knjizi
Josipa Blagus, Ljiljana Studeni
Predstavljanje materijala i aktivnosti koji će vam obogatiti rad u razredu tijekom studenog
HRVATSKI JEZIK
Dramske igre u nastavi hrvatskog jezika
Maša Rimac Jurinović
Dramski rad s djecom i mladima uvelike se naslanja na dječju simboličku igru.
Zbog toga je dramska igra djeci bliska, poznata, ugodna i poticajna. Primjena dramskih aktivnosti u poučavanju pridonosi stvaranju pozitivnog razrednog ozračja, a učenje pretvara u igru.
Tijekom interaktivne radionice učitelji će, kroz igru i izvođenje dramskih aktivnosti, usvajati dramskopedagoška i metodička načela te promišljati o mogućnostima i načinima primjene dramske igre u nastavi materinskoga jezika.
MATEMATIKA
Igrom do matematičkih kompetencija
doc.dr.sc. Irena Mišurac
Učenje matematike često zahtijeva dugotrajno uvježbavanje i ponavljanje postupaka, automatizaciju računalnih procedura te stalnu koncentraciju i promišljanje — što učenicima nije uvijek lako ni zanimljivo.
Igrajući se, učenici postaju aktivniji, potiču svoju maštu, snalažljivost i kreativnost, naučene sadržaje dulje i bolje pamte te razvijaju socijalne i komunikacijske vještine.
Dobar se učitelj uvijek prilagođava svojim učenicima i nastoji im olakšati proces učenja, a igra je zasigurno jedan od najboljih i najjednostavnijih načina za to.
PRIRODA I DRUŠTVO
Formativno i sumativno vrednovanje u udžbenicima Istražujemo naš svijet
Marijana Andrišek
Planiranje formativnog i sumativnog vrednovanja ključno je za kvalitetno usmjeravanje nastavnog procesa i ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda.
Ovaj segment planiranja zauzima središnje mjesto unutar kurikulumskog kruga jer omogućuje učitelju jasniji uvid u napredak učenika te prilagodbu poučavanja njihovim potrebama.
Na primjerima iz udžbeničke serije Istražujemo naš svijet saznat ćete kako učinkovito planirati te na koji način provoditi formativno, a kako sumativno vrednovanje tijekom cijele školske godine.
TEHNIČKA PODRŠKA
Digitalni alati u nastavnoj praksi
Andreja Flanjak
Koliko često, kada i koje digitalne alate koristiti u nastavi da bi bili funkcionalni te da bi njima zaokružili svoje poučavanje, saznat ćete u ovom predavanju.
VELIKI ODMOR
Glazbene aktivnosti za razvoj ritma uz upotrebu udaraljki
Natalija Banov
Ritam je utkan u naš svakidašnji život, okruženi smo ritmom na svakom koraku. Znanstvena istraživanja pokazuju da izloženost glazbenim ritmovima poboljšava kognitivne sposobnosti djece — od razvoja govora, pamćenja i mišljenja do bolje pokretljivosti i koncentracije. Zato je važno što češće provoditi aktivnosti koje potiču osjećaj za ritam.
U ovom ćete predavanju upoznati neke od tih aktivnosti.
CRTICE IZ UČIONICE
Domaćinstvo u mom razredu
Martina Medvecki
Autorica priručnika Domaćinstvo pokazat će nam kako provodi ovu izvannastavnu aktivnost sa svojim učenicima.