9.00 – CRTICE IZ UČIONICE

Integrirana nastava u nižim razredima osnovne škole

Nataša Brekalo

Hrana našega kraja i naš zavičaj u prošlosti dvije su tematske cjeline koje su učenici trećeg razreda osnovne škole provodili tijekom dva tjedna.
Tijekom izlaganja pokazat će se da su učenici putem istraživačke i problemske nastave usvojili ishode vezane uz navedene teme. Uz goste u razredu, čitanje naglas, povezivanje s drugim školama u Europi naučeno su primijenili i predstavili drugim učenicima.

10.00 – PODRŠKA KOJOJ ZNATE IME

Vrti svoj film – tvoj portal za filmsku kreativnost

Anita Tufekčić

Vrti svoj film – tvoj portal za filmsku kreativnost dat će uvid u portal vrti svoj film koji omogućuje učenicima i nastavnicima pristup pomno odabranim filmskim naslovima tijekom školske godine, s ciljem razvijanja filmske pismenosti, kreativnosti i kritičkog mišljenja. U izlaganju će biti predstavljeni primjeri iz prakse putem iskustva školske knjižničarke koja je sudjelovanjem u programu obogatila rad u knjižnici.

11.00 – TEHNIČKA PODRŠKA

Ogranak HPKZ-a Bjelovar: Prilika za stvaralaštvo učitelja

Ornela Malogorski

Izlaganje će obuhvatiti rad i djelovanje ogranka Hrvatskoga pedagoško-književnog zbora (HPKZ) Bjelovar, udruge koja već dugi niz godina (33) aktivno sudjeluje u promicanju pedagoškog i književnog stvaralaštva među učiteljima i nastavnicima. Sudionici će imati priliku saznati više o časopisu Bjelovarski učitelj, Biblioteci Stvaralaštvo učitelja te o stručnim usavršavanjima i prilikama za aktivno sudjelovanje učitelja u raznim aktivnostima. Poseban naglasak bit će na jednome od naših novijih projekata – natječaju za kratku učiteljsku priču (KUP) koji je u tijeku i koji pruža priliku učiteljima i nastavnicima da podijele svoje iskustvo, emocije i svoja razmišljanja putem književnog stvaralaštva.

12.00 – MATEMATIKA

Čudesna tablica

Irena Mišurac

Vještina misaonog računanja temelj je matematike i razvija se posebice u prvom i drugom razredu osnovne škole. Automatizacija računanja u skupu brojeva do 20, a zatim i algoritam zbrajanja i oduzimanja rastavljanjem brojeva na desetice i jedinice često je učenicima veliki problem. Tablica brojeva do 100 jednostavan je i koristan način prikazivanja brojeva uz koji je učenicima lako zbrajati i oduzimati dvoznamenkaste brojeve. Način korištenja tablicom, njezine prednosti u odnosu na brojevnu crtu i različite mogućnosti koje uz to tablica pruža predmet su ovog izlaganja. Pokazat ćemo kako ovo jednostavno nastavno sredstvo možemo iskoristiti za lakše razumijevanje matematike, razvijanje vještina računanja, ali i za otvaranje vrata čarobnog svijeta brojeva.

13.00 – ŠKOLSKA KNJIGA ZA VAS

Putovanje u emocije

Ana Fain

Radionica Putovanje u emocije namijenjena je djeci uzrasta 7 – 10 godina, a s pomoću igre, pokreta i opuštanja djeca će naučiti prepoznavati, izražavati i upravljati svojim emocijama. Tijekom 45 minuta sudionici će se upoznati s koracima radionice koji uključuju aktivnosti kao što su emocionalni ples, razgibavanje, disanje i opuštanje (kreativne vizualizacije). Ova radionica omogućava djeci da istraže unutarnje svjetove emocija na zabavan i siguran način, razvijajući emocionalnu pismenost i pozitivno samopouzdanje. Na kraju ovakve radionice djeca osjećaju smirenost i radost, naučivši kako prepoznati svoje emocije i upravljati njima u svakodnevnom životu.

 14.00 – PRIRODA I DRUŠTVO

Razvoj geografskih kompetencija učenika na početku školovanja – izazovi, poteškoće i moguća rješenja

Zdenko Braičić

U izlaganju se upućuje na neke izazove i poteškoće koji se pojavljuju u razvoju geografskih kompetencija učenika u nastavi prirode i društva. Da bi se učenicima približile apstrakcije, katkad ih je nužno pojednostavniti.
Učitelji, nadalje, trebaju biti upoznati s razvojem prostornog mišljenja jer je njegovo poznavanje važno za uvođenje učenika u razumijevanje geografske karte. Upućuje na moguće poteškoće u razumijevanju prostorno-geografskih odnosa – prostornih inkluzija. U suvremenoj nastavi prirode i društva katkad se nedostatno ostvaruju temeljna nastavna načela kao što su postupnost i zavičajnost. Na taj će se problem upozoriti na konkretnim primjerima.

 15.00 – VELIKI ODMOR

Izvannastavna aktivnost – purgerske avanture

Iva Magdić i Monika Tolić

Izvannastavna aktivnost Purgerske avanture jesu radionice namijenjene trećim i četvrtim razredima osnovne škole iz Zagreba. Predavačice će predstaviti izrađene kartice koje sadržavaju zagonetke u rimi koje upućuju učenike na istraživanje svoga grada i učenje otkrivanjem.

16.00 –  HRVATSKI JEZIK

Film kao nastavni sadržaj

Ljiljana Studeni

Film u nastavi može imati dvostruku ulogu: nastavno sredstvo i nastavni sadržaj. Kao nastavno sredstvo, filmom se koristimo kao alatom za predstavljanje sadržaja, ilustriranje pojmova ili poticanje rasprave. Kao nastavni sadržaj, film postaje predmet analize i kritičkog promišljanja, gdje se proučavaju njegovi umjetnički, kulturološki i tehnički aspekti. Saznajte više na predavanju.