HRVATSKI JEZIK

Naglasak na naglasak – metodički model usvajanja naglasnoga sustava u sedmome razredu osnovne škole

ANĐELKA RIHTARIĆ, prof.

Tema naglasnoga sustava hrvatskoga jezika javlja se u predmetnome kurikulu u dvama ishodima sedmoga razreda: u ishodu HJ A.7.1., gdje se od učenika traži da „točno naglašava riječi u skladu s naglasnim sustavom hrvatskoga standardnog jezika“ i da „povezuje izgovorne cjeline u veće cjeline i rečenice, rečeničnim naglaskom i rečeničnom intonacijom“ te u ishodu HJ A.7.5., prema kojemu učenik „imenuje naglaske u hrvatskome standardnom jeziku“.

Učitelji se često izjašnjavaju da im je tema naglasnoga sustava jedna od težih tema u nastavnoj praksi. Uzroci su tih teškoća višestruki: od nedovoljnih formalnih znanja o naglasnome sustavu i nedostatnih metodičkih znanja o nastavi toga područja do sve većega jaza između naglasne norme i naglasne prakse govornika hrvatskoga jezika, čije je glavno obilježje danas teritorijalna raslojenost.

U ovome ćemo interaktivnom izlaganju pokazati kako u nastavnoj praksi povezati zahtjeve dvaju navedenih kurikulnih ishoda te ponuditi metodički model prema kojemu će učenici uspješno, korak po korak, usvojiti temeljna znanja o hrvatskome naglasnom sustavu te ih uspješno primjenjivati u svakodnevnoj govornoj praksi.

Trajanje: 45 – 60 minuta

Preuzmi materijale