HRVATSKI JEZIK

Obrada književnih djela za cjelovito čitanje s primjerima iz prakse

KSENIJA BUDIJA, IDA PETTO

Predavanje i radionica
Cjelovito čitanje književnih tekstova jedna je od ključnih sastavnica učenja i poučavanja književnosti te obvezni i sastavni dio predmeta Hrvatski jezik. Čitanje je važan dio obrazovanja, no činjenica je da učenici sve manje čitaju cjelovita književna djela. Kako potaknuti učenike na čitanje? Možemo li ih zainteresirati za čitanje cjelovitoga književnog djela navodeći im samo naslov i podatke o autoru te zadatke za samostalan rad?
Kako sat lektire pripremiti kao događaj za koji će se s veseljem pripremati čitajući književno djelo? Kako predstaviti pročitano književno djelo? Koje digitalne alate uporabiti pri predstavljanju uradaka?
U uvodnom će izlaganju predavačice sudionicima na primjerima iz prakse predstaviti što sve može poslužiti kao poticaj za čitanje, a zatim i nekoliko različitih pristupa obradi književnih djela za cjelovito čitanje uz uporabu digitalnih alata. Sudionici će osmisliti poticaj za čitanje književnog djela, a zatim samostalno oblikovati smjernice i materijale za obradu.

Očekivani ishodi:

– razumjeti važnost motiviranja učenika za čitanje književnih djela za cjelovito čitanje
– samostalno oblikovati smjernice i materijale za obradu književnog djela
– osmisliti poticaj za čitanje odabranoga književnog djela
– primijeniti različite digitalne alate u izradi materijala

Trajanje: 90 minuta (45 minuta predavanje i 45 minuta radionica)

Preuzmi materijale