Razumijevanje načina na koji učenici grade svoje mreže geometrijskih koncepata i procesa ima jednu od ključnih uloga u nastavi geometrije. Zašto učenici ne vide ono što učitelj vidi ili ono što bi htio da učenici vide? Što je geometrijska figura i što ona pokazuje, a što prikazuje? Upravo u ovom predavanju želimo dati odgovore, upoznati se s različitim vrstama procesa važnih pri „čitanju“ geometrijskih figura, od čistoga perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja. S pomoću raznih zadataka i nastavnih aktivnosti naglašava se važnost operativnog razumijevanja geometrijskih figura, odnosno stjecanje znanja i vještina operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema ili procesu dokazivanja. Ako operativno razumijevanje izostane te prevlada perceptivno razumijevanje, rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje te uporabu formula i danih alata bez korektnoga matematičkog promišljanja. Postupnim i cjelovitim pristupom razvoju geometrijskog mišljenja u osnovnoj školi stvaraju se temelji koji vode kvalitetnijoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa kod svakog učenika.
Preuzmi materijale