Predavanje i radionica
Čitalačka pismenost temelj je svih ostalih pismenosti, a u kurikulu Hrvatskog jezika, kao i u kurikulima drugih predmeta, nije dovoljno zastupljena. Nedostaje nam primjera dobre prakse na temelju kojih bismo sa svojim učenicima mogli uspješno razvijati ovu vještinu. Prije dvije školske godine prvi su se put zadatci iz čitalačke pismenosti pojavili na natjecanju u znanju hrvatskog jezika, a čitalačka se pismenost provjeravala i na prvim nacionalnim ispitima u osmim razredima prošle godine, poslavši tako poruku da je čitalačka pismenost važno i potrebno područje našega nastavnog rada te da za nj trebamo planirati vrijeme u svojim izvedbenim kurikulima. U izlaganju ćemo pokazati kako se čitalačka pismenost može razvijati u svakodnevnoj nastavi hrvatskog jezika te kako redovitom primjenom zadataka iz područja čitalačke pismenosti možemo kod svojih učenika znatno unaprijediti ovu vještinu.
Očekivani ishodi
Sudionici će moći:
– prepoznavati i odabirati različite vrste tekstova na temelju kojih mogu postavljati zadatke čitalačke pismenosti
– oblikovati zadatke za uvježbavanje i razvijanje pojedinih vještina čitalačke pismenosti
– razumjeti na svim razinama kako u svakodnevnom radu primjenjivati zadatke za
razvoj čitalačke pismenosti svojih učenika.
Trajanje: 90 minuta (45 minuta predavanje i 45 minuta radionica)