HRVATSKI JEZIK RN

Globalno čitanje učenika s intelektualnim teškoćama

mr. sc. VESNA ĐUREK

Čitanje je važno u socijalnom, emocionalnom i intelektualnom razvoju svake osobe.
Globalno čitanje je postupak u kojem se slika i riječ povezuje u misaonu cjelinu, temeljeno
na vizualnom pamćenju.
Zbog suodnosa i kompleksnosti teškoća učenika s intelektualnim teškoćama, mnogi
od njih, djelomično i oni s lakšim, a napose oni s umjerenim teškoćama, mogu dostići
određenu razinu čitanja samo na globalnoj razini: dakle, pamtiti i čitati slike određenog
broja riječi.
Vještina čitanja se uspostavlja globalnim čitanjem određenog fonda riječi iz neposrednog
životnog okruženja učenika te globalnim čitanjem rečenica primjerenih potrebama,
interesima i sposobnostima učenika a što ću slušateljima približiti kroz primjere
aktivnosti.


Trajanje: 45 minuta

Preuzmi materijale