HRVATSKI JEZIK RN

Pričam, pišem i crtam priču

TEREZIJA ZOKIĆ, učiteljica mentorica, BENITA VLADUŠIĆ, dipl. učiteljica razredne nastave, učiteljica savjetnica

Kako odabrati temu za pričanje i pisanje priče?
Što može poslužiti kao poticaj u izboru teme?

Odgovori na ova i mnoga druga pitanja o razvoju stvaralačkog izražavanja kriju se u osmišljenim aktivnostima koje potiču na razvoj stvaralačkog usmenog i pisanog izražavanja. Učenik se stvaralački izražava potaknut temeljnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje.
Priprema i osposobljavanje učenika za samostalnim i kreativnim pričanjem i pisanjem priče počinje već od prvog razreda, gradi se i proširuje do 4. razreda: pričanje prema nizu slika, pisanje pisanog sastavka: uvod, glavni dio, završetak, pripovijedanje kratke priče prema nizu slika, pripovijedanje događaja kronološki, pisanje tekstova poštujući strukturu: uvod, razrada i zaključak, stvaranje zajedničke priče prema poticaju.
U tom je procesu od najveće važnosti prvi korak, a to je poticaj za pisanjem priče. Ponudit ćemo učiteljima niz alata i strategija kojima će motivirati i potaknuti svoje učenike za stvaralačko pisanje o njima već poznatim i bliskim temama kao što su: prirodno okruženje, stvarni i nestvarni događaji, književnoumjetnički tekstovi, slike, fotografije, ilustracije. Na kraju će učitelji dobiti nove i konkretne prijedloge, ideje i naslove za pisanje priča koje učenici mogu ili samo pričati, samo pisati, samo crtati, ali priča može nastati i ako se sve to međusobno kombinira.

Trajanje: 45 – 60 minuta (predavanje i radionica)

Preuzmi materijale